Guld og gratis: den nye erobrer!

19 January 2020
Anders Lundtang Hansen

editorial

Hvis man skal være grov, kan man jo sige, at der intet nyt er over sådan en hjemmeside som Gul og gratis, for konceptet er set før og har eksisteret i mange forgreninger, før de kom til:

Det handler om, at man sætter ting til salg på nettet, og nogle af tingene kan så være til fri afhentning eller bytte, som navnet i artiklen lægger op til, så det kan man sige, at deres slagpunkt, de forsøger at skille sig ud med.

Men ret beset er der stadig tale om, at man har at gøre med en hjemmeside, hvor hovedsageligt private, men også virksomheder og betalte annoncer forsøger at sælge deres ting, om de så er brugte eller ej – og så kan man eventuelt prutte om prisen.

Dog eksisterer hjemmesiden her jo endnu, hvilket kan være imponerende med tanke på, at der er mange om det marked, og specielt med et dansk navn, så har man også låst sig fast på ens segment: danskerne med enkelte afstikkere.

Så hvordan kan det være, at den hjemmeside med salg stadig eksisterer, når der har været andre glimrende før dem?

Vores god er, at deres søgealgoritme med at finde frem til det, som man leder efter som kunde, er god. Det handler jo ikke om at have flest ting på ens hjemmeside, men om at man kan finde dét, som man leder efter.

Har man så heldet med sig og får en oplevelse af gode købsoplevelser, så er det jo klart, at man vender tilbage til dem her, fordi man får succes gang på gang.

Det er på samme måde med søgemaskinerne på nettet, for der findes faktisk virkeligt mange, men de fleste folk sværger til én bestemt, så det ligefrem er blevet et udtryk i sproget, når man søger efter noget på nettet.

More articles